Arhiepiscopul Ciprului semneaza in locul Mitropolitului de Lemessos si al Mitropolitului de Morfou, fara acordul acestora – SINODUL TÂLHĂRESC – „Sfântul și Marele Sinod” – Sinodul pan-ortodox

http://sinodultalharesc.tk/arhiepiscopul-ciprului-semneaza-locul-mitropolitului-de-lemessos-si-al-mitropolitului-de-morfou-fara-acordul-acestora/

Un gând despre „Arhiepiscopul Ciprului semneaza in locul Mitropolitului de Lemessos si al Mitropolitului de Morfou, fara acordul acestora – SINODUL TÂLHĂRESC – „Sfântul și Marele Sinod” – Sinodul pan-ortodox

  1. Odata ce a semnat ereziile sinodului talharesc din Creta, si numai pentru el insusi, nu mai poate fi numit episcop, ci minciuno-episcop sau pseudo-episcop. Daca ai intrat pe calea ereziei si nu vrei sa te intorci, sa te pocaiesti si sa te lepezi de eretici si de invataturile mincinoase, si nu vrei sa dai anatemei erezia numita ecumenism si erezia numita Consiliu Mondial al „bisericilor”, directia este tot in jos. Din ce in ce mai in jos. Semnarea in locul altor episcopi este o consecinta a pierderi mintilor din cauza ereziei si arata disperarea si halul de cadere duhovniceasca.

    Canonul 15, Sinodul I-II Constantinopol
    “Cele randuite pentru prezbiteri, Episcopi si Mitropoliti, cu mult mai vartos pentru Patriarhi se potrivesc. Drept aceea daca vreun prezbiter, sau Episcop, sau Mitropolit, ar indrazni a se departa de impartasirea cea catre Patriarhul sau, si nu ar pomeni numele acestuia, precum este hotarat si randui t intru Ddumnezeiasca Mistagoghie, ci mai inainte de sinodiceasca infatisare si de deplinita lui osandire ar face schisma, aceasta a hotarat Sfantul Sinod, cu totul a fi strain de toata ierarhia (preotia), daca numai se va vadi ca a nelegiuit acest lucru. Si mai ales s-au pecetluit si s-au hotarat acestea pentru cei ce sub pretextul oarecaror vinovatii se departeaza de intai statatorii lor, si fac schisma si rup unitatea Bisericii.
    Caci cei ce se despart pe sine-si de impartasirea cea catre intaiul statator al lor pentru oarecare eres osandit de Sfintele Sinoade, sau de Sfintii Parinti, fireste adica, de comuniunea cu acela, care propovaduieste eresul in public, si cu capul descoperit il invata, unii ca acestia nu numai ca nu se vor supune cercetarii canonicesti, ingradindu-se pe sine-si de impartasirea numitului Episcop, mai inainte de sinodiceasca cercetare, ci si de cinstea cuvenita celor dreptslavitori se vor invrednici. Ca nu au osandit Episcopi, ci minciuno-episcopi si minciuno-invatatori. Si nu cu schisma au rupt unirea Bisericii, ci s-au silit a izbavi Biserica de schisme si dezbinari.”
    [Apostolesc 31; Sinod 4, 18; Sinod 6, 10, 31, 34; Sinod 1 si 2, 12, 13, 14; Gangra 6; Cartagina 10, 11, 62; Antiohia 5]

    Talcuire:
    Cele ce Canoanele cele de mai sus au randuit pentru Episcopi si Mitropoliti, acesteasi le randuieste cu mult mai vartos Canonul acesta pentru Patriarhi. Insa acestea sa se faca daca pentru oarecare vinovatii, curvii sa zicem sau ierosilii (adica furare de cele Sfinte) si altele ca acestea, s-ar desparti de impartasirea cu intaiul sezator al lor, iar daca intai sezatorii cei numiti ar fi eretici si eresul lor l-ar propovadui intru aratare, si supusii lor pentru aceasta se despart de ei mai inainte de Sinodiceasca judecata pentru eresul acela.
    Unii ca acestia despartindu-se de aceia, nu numai ca nu se osandesc, ci si de cinstea cuvenita ca niste dreptslavitori sunt vrednici. Ca nu au pricinuit schisma Bisericii cu osandirea aceasta, ci mai ales au salvat de schisma si de eresul minciuno-episcopilor acelora.
    ( Pidalion – Carma Bisericii Ortodoxe, dupa exemplarul original tiparit la Manastirea Neamt in anul 1844 )

Lasă un comentariu