Cele 4 trepte ierarhice care guvernează Biserica

După cum se vede, chiar Scriptura, episcopii,preoţii şi teologii înţeleg rolul laicatului în Biserică ca treaptă a patra a ierarhiei interioare Bisericii Pământeşti! Punem mai jos pagina 1635 a celebrei „Biblii pentru Studiul Ortodox” tipărită sub supravegherea şi cu binecuvântarea unei întregi comisii formate din înalţi ierarhi, preoţi şi teologi.

Anunțuri

5 thoughts on “Cele 4 trepte ierarhice care guvernează Biserica

  1. Urare de Anul Nou

    ”Aho, aho, părinți și frați,
    Stați puțin și cugetați,
    Lângă noi v-alăturați
    Și cuvântu΄ ascultați.

    Mâine anu΄ se-noiește,
    Ecumenismul sporește,
    În Creta s-a validat,
    La sinodul apostat.

    De Sfinți n-au ascultat,
    Biserica au tulburat,
    Cu duhul lor diplomat,
    Ce i-a făcut de-au semnat.

    Însă frații georgieni
    Și vecini bulgăreni
    Încontinuu au vegheat
    Și turma și-au apărat.

    Dar basilica.ro
    Induce erori engro,
    Dictatura a dat rod,
    Păcălindu-l pe norod.

    CMB-ul ne conduce
    Pe cărarea care duce
    La credința fără Cruce
    Și la compromisul dulce.

    Mulți părinți, mai sfinți ca noi
    S-au ridicat la război
    Și deloc nu le păsa
    Ce prigoană îi păștea.

    Fost-a pe vremuri, cândva
    Un Sfânt Grigorie Palama,
    Altul, Maxim Mărturisitorul
    Ca΄ Nainte Mergătorul.

    Ei cu curaj înfruntau,
    Erezia distrugeau
    Și deloc nu le lăsau
    Până nu o nimiceau.

    Iubiți creștini adevărați,
    Exemplul lor să urmați,
    Compromisul alungați,
    ADEVĂRUL să urmați!”

    La mulți ani, spre mântuire în Hristos !

    Sursa: http://prieteniisfantuluiefrem.ro/2017/01/01/urare-de-anul-nou/

  2. […]
    „In primul rand, imparatia lui Dumnezeu coboara la noi prin Sfanta si pururea Fecioara Maria care este “mai cinstita decat heruvimii si mai slavita fara de asemanare decat serafimii“. Si apoi imparatia lui Dumnezeu care ni se impartaseste prin… minunatia aceasta de oameni care sunt Sfintii Parinti!
    Spunem noi intr-unul din ecfonise: “Sfant esti, Dumnezeu nostru…”. Dar in mod concret cum noi simtim ca e sfant? “… si intru sfinti te odihnesti“. “Ca Sfant esti, Dumnezeul nostru si intru sfinti te odihnesti“. Iata ca, in mod concret, Imparatia lui Dumnezeu se impartaseste prin aceste mari daruri duhovnicesti care sunt sfintii.

    Si aici trebuie sa-mi marturisesc marea nedumerire pe care am avut-o, participand la o conferinta intitulata “Ortodoxie si ecumenism” in care unul, nu stiu daca era scriitor sau intelectual, a spus ca noi, romanii, am intra in Europa, dar stiti cine ne impiedica? A spus-o foarte transant: Sfintii Parinti.
    Si atunci m-am cutremurat. Pentru ca noi, fara Sfintii Parinti, nu avem identitate. Noi, fara Sfintii Parinti, nu facem altceva decat propovaduim o ideologie a lui Hristos asa cum fac si protestantii si neoprotestantii si nu ma feresc sa spun acest lucru pentru, ca fara sfinti, religia aceasta, mai precis Revelatia aceasta este doar o ideologie omeneasca. Fara sfinti nu este altceva decat fixarea intr-un cuvant, in intelesul unui cuvant care devine idolatru, si de aceea se ajunge nu la cuvantul-impartasire, ci la cuvantul care este secatuit de seva vietii si de aurul invierii, cum spunea un Sfant Parinte.

    Asadar in imparatia lui Dumnezeu, Adevarul trebuie asumat ca impartasire prin sfinti. Adevarul trebuie asumat si ca marturisire. De aceea, in imparatia lui Dumnezeu Adevarul nu se spune, nu se zice pur si simplu! Adevarul se marturiseste! Si vocatia fiecarui crestin inca de la Botezul sau este aceea de marturisitor.
    Dar aceasta marturisire, iubiti credinciosi, dupa cum vedem din istoria Bisericii, este o marturisire care merge pana la ultima picatura de jertfa. Si de aceea, vedem in istoria Bisericii noastre ca Adevarul Iisus Hristos, Fiul lui Dumnezeu, Cel care Se intrupeaza si ni-L lumineaza pe Insusi Dumnezeu in Sfanta Treime, Adevarul se marturiseste si este marturisit chiar din primele veacuri crestine cu propria viata, cu sangele acela care a devenit samanta crestinismului. Asadar, in Imparatia lui Dumnezeu Adevarul trebuie marturisit! Adevarul nu trebuie doar pur si simplu spus ca orice cuvant, Adevarul trebuie marturisit si in lumina acestui Adevar noi nu vom face niciodata confuzie.

    Pentru ca foarte multi se intreaba: “Ce relevanta mai are, oare, astazi, adevarul de credinta, cand ne-am putea uni foarte usor?“ Lasam, asa cum spunea intelectualul respectiv, pe Sfintii Parinti, lasam pe Maica Domnului, lasam icoanele, pentru a intra fara indoiala in Europa si vom canta acele versuri ale lui Schiller puse pe note de titanul muzicii, Beethoven si anume: “Imbratisati-va, milioane, ca toti pe lume frati noi suntem!” Si ne intrebam in numele cui ne-am putea infrati. De ce? Pentru ca, asa cum spun Sfintii Parinti, ce inseamna a ne uni in Imparatia lui Dumnezeu? Spunea un Sfant Parinte ca Mantuitorul Iisus Hristos nu a avut drept scop sa lase in urma lui un grup de indivizi care sa conlucreze bine intre ei, pentru ca si pacatosii fac acest lucru, si pacatosii conlucreaza intre ei. Ci Mantuitorul Iisus Hristos a venit …”

    Integral la sursa: https://ortodoxiadreaptacredinta.wordpress.com/2017/01/08/chemare-in-casa-parinteasca-o-predica-audiotext-miscatoare-a-pr-gheorghe-holbea-la-duminica-dupa-botezul-domnului/

  3. „Preacuvioase Părinte Stareţ,
    Subsemnatul, ieromonah Tihon Bivoleanu, respectuos vă aduc la cunoştinţă că am întrerupt pomenirea Mitropolitului Teofan la sfintele slujbe, ca urmare a participării Înaltpreasfinţiei sale la sinodul din Creta şi a aprobării documentelor cu caracter eretic adoptate acolo.”
    […]

    „Întreaga Sfântă Tradiţie ne vorbeşte despre importanţa pe care o are episcopul în viaţa Bisericii. Acest statut central al episcopului presupune însă o condiţie sine qua non: episcopul trebuie să înveţe ortodox. Cât timp propovăduieşte ortodox, orice separare de el prin nepomenire este schismă. În momentul în care însă el devine părtaş la erezie, separarea de el nu este schismă, ci apărare a Bisericii de schismă.

    Despre necesitatea separării prin nepomenire de episcopul părtaş la erezie ne vorbesc Sfinţii Părinţi:
    Sfântul Ioan Gură de Aur spune: „Dacă episcopul tău este eretic, fugi, fugi, fugi ca de la foc şi ca de la un şarpe”.
    Sfântul Ignatie Teoforul: „Dacă episcopul tău ar învăţa orice în afara orânduielii date, chiar de trăieşte în curăţie, sau de săvârşeşte semne, sau de prooroceşte, să îţi fie ţie ca un lup în blană de oaie, căci lucrează nimicirea sufletelor.
    Sfântul Marcu al Efesului: „Toţi Dascălii Bisericii, toate Soboarele şi toate Dumnezeieştile Scripturi ne îndeamnă să fugim de cei ce cugetă diferit şi să oprim comuniunea cu aceştia”.
    Sfântul Nicodim Aghioritul: ”Se cuvine să ne îngrădim pe noi înșine și să ne separăm de episcopii care în chip vădit, stăruie în greșeală, privitor la cele ce țin de Credință și de Adevăr, așadar se vădesc a fi eretici sau nedrepți”.
    Sfântul Maxim Mărturisitorul: “Chiar dacă tot Universul va fi în comuniune cu Patriarhul, eu nu voi fi în comuniune cu el. Precum ştiu că Sfântul Duh prin Apostolul Pavel spune că îngerii înşişi vor fi anatema dacă ar propovădui într-alt chip, aducând ceva nou în credinţă (Galateni 1,8)”12.

    Istoria Bisericii consemnează situaţii de sfinţi care s-au despărţit de episcopii lor: Sfântul Ioan Damaschin, Sfântul Teodor Studitul, părinţii din Sfântul Munte din vremea patriarhului Ioan Veccos, sfântul Marcu Eugenicul, sfântul Paisie Aghioritul şi alţii.

    Despărţirea de episcopul eretic nu face ca liturghia să nu mai fie validă, cum afirmă unii, deoarece, dacă ar fi astfel, atunci Sfinţii Părinţi nu ar mai fi statornicit canoanele 31 apostolic şi 15 I-II. Episcopul este cel prin care se transmite harul Duhului Sfânt, însă nu este el sursa acestui har, ci Hristos.

    Pentru toate aceste considerente, vă rog să binevoiţi a-mi accepta poziţia faţă de sinodul din Creta, admiţând că întreruperea pomeniri ierarhului nu este o revoltă contra Înaltpreasfinţitului nostru Mitropolit Teofan, ci o măsură de apărare contra ereziei din Creta, că prin această măsură atrag atenţia asupra infestării cu erezia ecumenistă şi îi ofer Înaltpreasfinţiei Sale timpul de care are nevoie pentru a lua măsurile ce se impun, în vedere eliminării consecinţelor adoptării documentelor eretice ale sinodului.
    Pentru această poziţie nu trebuie să fiu persecutat în niciun fel, ci trebuie să mi se ofere posibilitatea de a-mi săvârşi misiunea de ieromonah fără nicio constrângere administrativă sau de altă natură.

    Vă solicit să onoraţi amintirea şi moştenirea iubitului nostru Părinte Iustin şi să participaţi activ la lupta împotriva ecumenismului şi a sinodului eretic din Creta, întrerupând pomenirea ierarhului în întreaga mănăstire Petru Vodă şi sprijinind Schitul “Sfânta Cuvioasă Parascheva” din Rădeni, care a fost clădit tot cu binecuvântarea Părintelui, în acest moment, lupta cea bună pentru apărarea credinţei ortodoxe.

    09.01.2017 Cu respect,
    Ieromonah Tihon Bivoleanu,
    monah Averchie Capră,
    monah Pamfil Bonaci”

    Scrisoare integrala la sursa: http://sinodultalharesc.tk/ierom-tihon-il-roaga-pe-staretul-manastirii-petru-voda-sa-onoreze-amintirea-parintelui-justin-parvu-intrerupand-pomenirea-mitr-teofan-si-sprijinind-schitul-radeni/

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s