Opt mănăstiri vor întrerupe pomenirea Patriarhului și a Episcopului locului dacă acesta nu va lua atitudine de osândire a textelor pentru așa zisul Sfânt și Mare Sinod

 Când vorbim de adeverirea temerilor noastre ne referim în special la proiectele de documente pregătitoare pentru Sinodul Panortodox care au fost adoptate de Soborul Arhieresc al Bisericii Ortodoxe Ruse prin cuvintele „Membrii Soborului Arhieresc mărturisesc că în forma lor actuală, proiectele de documente pentru Sfântul şi Marele Sinod nu încalcă curăția credinței ortodoxe şi nu contravin predaniei canonice a Bisericii”[5].

    Alăturându-ne analizelor teologice făcute de unele personalităţi de vază ale Ortodoxiei, cum ar fi mitr. Serafim de Pireu, mitr. Anastasie de Limassol, mitr. Hieroteos (Vlachos)de Nafpaktos, protopresbiter Theodoros Zissis, prof. Dimitrios Tselenghidis, precum şi scrisorii adresate patriarhului Neofit al Bulgariei de către clericii şi mirenii Bisericii Ortodoxe Bulgare şi hotărârii sinodale a vrednicei de laudă Biserici Georgiene, ţinem să mărturisim că în textele proiectelor de documente pentru „Sfântul şi Marele Sinod”se conţine un şir de încălcări grave aleînvăţăturii bisericeşti.

     Considerăm ca fiind inadmisibile pentru un text sinodal pan-ortodox ideile de „restabilire a unității creștine„, „căutarea unității pierdute” sau „recunoaşterea altor biserici creştine” care sunt adesea menționate în paragrafele 4, 5, 6, 7, 12 etc. Noi, însă, ştim că, după cuvântul Sf. Fotie cel Mare, „Există doar o singură Biserică a lui Hristos, Apostolească şi Sobornicească. Nu mai multe, nici măcar două, iar celelalte sunt sinagogi ale celor ce viclenesc şi sinod al răzvrătiţilor”[6].

    În afară de aceasta documentele introduc o învăţătură nouă despre sistemul sinodal, anume că acesta „constituiejudecătorul desemnat şi ultim în materie de credinţă”, fapt ce contravine însuşirii soborniceşti a Bisericii.În plus în documente este lăudată şi încurajată participarea Bisericii Ortodoxe în mişcarea ecumenistă şi, în particular, în Consiliul Mondial al bisericilor – un adevărat izvor de erezii.

     La Adunarea generală a preoților din cadrul Episcopiei de Ungheni și Nisporeni din luna ianuarie curent, ne-ați reamintit cu tristețe faptul că ați moștenit 160 de Biserici Ortodoxe și peste 84 case sectare la o populație de  320. 000 de oameni. Oare participarea Bisericii Ortodoxe Ruse la Consiliul Mondial al Bisericil nu va deschide acestora mai larg calea? Ce foloase am obținut noi pînă acum de la aceste întruniri și dialoguri interreligioase unde se interzice prozelitismul? Prin ce a fost întărită dreapta și măritoarea noastră credință? Cîți s-au întors din rătăcirea sa?

    Preasfinţite stăpâne, pe lângă dovezile teologice pe care le-am amintit mai sus, aceste proiecte de documente încalcă însăşi conştiinţa noastră creştină, însăşi dragostea pentru Adevăr, pentru Domnul nostru Iisus Hristos şi pentru Biserică-mamă, care este adevăratul trup al lui Hristos. Noi mărturisim în fiecare zi că Biserica este Una, Sfântă, Sobornicească şi Apostolească şi de acest Crez vrem să ne ţinem cât ne va da Domnul suflare, ca nu cumva să ne aflăm străini de El.

     Ne doare, vlădîca, faptul că s-au luat asemenea hotărâri la Soborul Arhieresc, de aceea ne punem nădejdea în rugăciunile Maicii Domnului, care varsă lacrimi neîncetate pentru păcatele noastre, din cauza căroraîngăduie Dumnezeu răspândirea fărădelegilor şi a învăţăturilor mincinoase.

     Credem, stăpâne, că adevărul nu poate fi trecut sub tăcere, căci după cuvântul Sf. Teodor Studitul:„porunca Domnului grăieşte să nu tăcem în vremuri de primejdie pentru credinţă, căci zice să vorbeşti şi să nu taci, şi „De se va îndoi cineva, nu va binevoi sufletul Meu întru el” (Evrei 10:38) şi „Dacă vor tăcea aceştia, pietrele vor striga” (Luca 19:40). Fiindcă atunci când este vorba de credinţă, nu putem spune: Eu cine sunt? Preot? Defel. Căpetenie? Nici asta. Ostaş? De unde? Lucrător? Nici asta. Sărac, agonisindu-şi hrana de pe o zi pe alta. Nu mă priveşte pe mine treaba asta şi nici nu cade în seama mea. Vai, pietrele vor striga, şi tu vei rămâne mut şi fără grijă? […] Căci şi acest sărac, dacă acum nu vorbeşte, în ziua judecăţii va fi fără de răspuns şi vrednic de osândă fie şi numai din pricina aceasta”[7].

    Mai credem că prin mărturia vie a Preasfinţiei Voastre va străluci lumina adevărului înaintea oamenilor, iar poporul va fi călăuzit pe căile cele binecuvântate ale Sfinţilor Părinţi: „Întrebându-l pe Petru dacă-L iubeşte mai mult decât ceilalţi, şi auzind ceea ce ştia mai dinainte de a-I spune Petru: „Doamne Tu ştii că Te iubesc”, i-a arătat cum poate să-L slujească mai mult; că zice: „De Mă iubeşti, păstoreşte oile Mele şi mieluşeii Mei”. Aceasta se cuvine să faci şi tu, Părinte; că oile se primejduiesc a fi sfâşiate de lupi, şi Cel iubit de tine le iubeşte pe ele foarte – iar cei ce iubesc cu adevărat fac cele ce îi desfată pe cei iubiţi. De altfel, nu mică e primejdia să pierzi răsplata multelor şi marilor tale osteneli, dacă vei sta nepăsător atunci când se poartă război cumplit împotriva adevărului şi cinstitorii lui sunt vânaţi”[8].

     Preasfințite stăpîne, luînd în considerație argumentele prezentate în această adresare, cerem să luați atitudine, pînă luni, 4 aprilie 2016, să înălţaţi glasul întru apărarea dreptei credinţe, care să fie auzit de întreaga noastră Biserică şi să condamnaţi hotărârile nelegiuite ale Soborului Arhieresc și să osândiți pan-erezia ecumenismului, precum și pe persoanele care îl susțin sau l-au susținut și încă nu s-au pocăit pentru acest lucru. În caz contrar, vă aducem la cunoștință că împreună cu obștile ce le reprezentăm nu vom pomeni arhiereul locului și patriarhul, aplicînd canonul 15 Sinodul I-II Constantinopol.

     Cu adâncă smerenie cerem părinteştile voastre rugăciuni şi binecuvântări arhiereşti. Să vă întărească Domnul Dumnezeu în toată mărturia cea dreaptă şi toată lucrarea cea bună şi mântuitoare de suflet.

SURSA: http://www.aparatorul.md/recomandam-modova-opt-manastiri-vor-intrerupe-pomenirea-patriarhului-si-episcopulului-locului-daca-acesta-nu-va-lua-atitudine-de-osandire-a-textelor-pentru-sfantul-si-marele-sinod/

La acest apel răspunsul a fost promt, de osândire din partea episcopului locului, Petru, după cum puteți vedea în postarea anterioară de pe blogul nostru.

Anunțuri

Un gând despre „Opt mănăstiri vor întrerupe pomenirea Patriarhului și a Episcopului locului dacă acesta nu va lua atitudine de osândire a textelor pentru așa zisul Sfânt și Mare Sinod

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s